<h4 style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>18 Μαϊου 2013</strong></span></h4> <h4 style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>η νύχτα των μουσείων</strong></span></h4> <h4 style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Ναύπλιο... όλη η πόλη ένα... μουσείο</strong></span></h4> <p style="text-align: center;"><a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/05/nightsofmuseums2013.jpg"><img class="aligncenter wp-image-4895" alt="nightsofmuseums2013" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/05/nightsofmuseums2013.jpg" width="464" height="672" /></a></p> <p style="text-align: center;"><a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/05/nightsofmuseums2013a.jpg"><img class="aligncenter wp-image-4897" alt="nightsofmuseums2013a" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/05/nightsofmuseums2013a.jpg" width="672" height="486" /></a> <a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/05/nightsofmuseums2013b.jpg"><img class="aligncenter wp-image-4898" alt="nightsofmuseums2013b" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/05/nightsofmuseums2013b.jpg" width="672" height="486" /></a></p>
Διπλωματικά “έξοδα” κατά την Α’ Ενετοκρατία
<p style="text-align: center;"><span style="color: #ff6600;"><strong>Διπλωματικά "έξοδα" κατά την Α' Ενετοκρατία</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/04/pinargenti_1573.jpg"><img class="aligncenter size-full wp-image-4851" title="pinargenti_1573" alt="" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/04/pinargenti_1573.jpg" width="605" height="476" /></a></p> Ο Bartolomeo Minio δύο φορές χρειάστηκε να διαπραγματευτεί τη διαχωριστική γραμμή, μεταξύ Άργους και Ναυπλίου, με τους Οθωμανούς. Η πρώτη ήταν τον Αύγουστο του 1480, για να εκπληρώσει τους όρους της ειρηνευτικής συμφωνίας μεταξύ Βενετίας και Μωάμεθ Β '. Η δεύτερη ήταν τον Απρίλιο του 1482, επειδή είχε πεθάνει o Μεχμέτ και όλες οι συμφωνίες έπρεπε να επαναδιαπραγματευθούν με τον Βαγιαζίτ Β’. Η επιτροπή το 1480 εξέτασε την πρώτη εδαφική οριοθέτηση ύστερα από ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, σίγουρα από
Πάσχα 1834, το Πρόγραμμα της τελετής
Πρόγραμμα περί της κατά την 22α Απριλίου 1834, τελετής. Περί το μεσονύχτιον της 21ης προς την 22α Απριλίου, ημέραν της Αναστάσεως του Σωτήρος, η Αυτού Μεγαλειώτης ο Βασιλεύς, συνοδευόμενος από τα μέλη της Αντιβασιλείας... <p style="text-align: center;"><a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/05/teleti-pasxa_1834.jpg"><img class="aligncenter wp-image-4885" alt="teleti pasxa_1834" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/05/teleti-pasxa_1834.jpg" width="499" height="720" /></a></p>
Το ταξίδι στην Ελλάδα, Σατωβριάνδος
<p style="text-align: center;"><strong><span style="color: #808000;">ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ</span></strong></p> <p style="text-align: center;"><strong><span style="color: #808000;">(Κεφάλαια από το «Οδοιπορικό από το Παρίσι στην Ιερουσαλήμ», 1806 – 1807</span></strong></p> <p style="text-align: center;"><strong><span style="color: #808000;">που αναφέρονται στην περιοχή μας</span></strong></p> <p style="text-align: center;"><a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/04/satobrian.jpg"><img class="aligncenter wp-image-4842" title="satobrian" alt="" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/04/satobrian.jpg" width="312" height="488" /></a></p> <p style="text-align: justify;">…Φύγαμε από τον Άγιο Παύλο κατά τις δύο το μεσημέρι, αφού αλλάξαμε άλογα — κι ακολουθήσαμε τον δρόμο της αρχαίας Κυνουρίας. Κατά τις τέσσερις ο οδηγός μας ειδοποίησε πως επρόκειτο να μας επιτεθούν ληστές — και πραγματικά είδαμε στο βουνό κάποιους ένοπλους. Μας κατόπτευσαν αρκετή ώρα, και ήσυχα μας άφησαν να περάσουμε. Εισχωρήσαμε στ' όρος Παρθένιο
Το παράπονο του άτυχου Ναυπλιώτη
<p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Το παράπονο του άτυχου Ναυπλιώτη</strong></span></p> <span style="text-decoration: underline;">ένα κείμενο του Ν. Σαραντάκου</span> <a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/03/nafplio-1540.jpg"><img class="aligncenter size-full wp-image-4802" title="nafplio 1540" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/03/nafplio-1540.jpg" alt="" width="409" height="322" /></a> <blockquote>+ ͵αυναʹ Mαρτιού 22 Άρχοντες και αδελφοί, μικροί τε και μεγάλοι τοιούτον γράμμα οι μέλλοντες θεωρείν και αναγιγνώσκειν το τι πράγμα και συμφορά εσυνέβην εις εμέναν οποὺ εις άλλον χριστιανόν τοιούτον μη συνέβη. Εγώ απ᾿ τ᾿ Ανάπλιν ήμουνα, ήμουν αναπαημένος. Και από όχλησιν, η οποία εσυνὲβη εις το πανεγύριν του Ναυπλιού του μέγα Δημετρίου ελαβώθηκεν άνθρωπος ονόματι Σπαθάρος και από ᾿κείνο απόθανεν εκείνος ο Σπαθάρος. Και τινές όπου μου κακοθέλασιν και είχαν σ᾿ εμέν τον φθόνον, όπως να με εξορίσωσιν απ᾿ το εδικόν μου σπίτι, ανάγκασαν τους
Η κατεδάφιση των τειχών του Ναυπλίου
<p align="center"><span style="color: #808000;"><strong>Η κατεδάφιση των τειχών του Ναυπλίου</strong></span></p> <div><img class="aligncenter" src="http://nafplio.files.wordpress.com/2007/02/photo81.jpg" alt="" width="467" height="368" /></div> <div></div> <div> Παλιά, πριν από το 1500, η πόλη του Ναυπλίου εκτεινόταν επάνω στο οχυρωμένο βράχο της Ακροναυπλίας. Λόγω της τουρκικής επίθεσης (1463-1479) και της εν τέλει κατάληψης μεγάλου τμήματος της Πελοποννήσου από τους Τούρκους, πολλοί κάτοικοι έφυγαν από αυτές τις περιοχές και πήγαν να εγκατασταθούν σε άλλα μέρη που κατείχαν ακόμα οι Βενετοί. Ήρθαν και στο Ναύπλιο. Όμως, η πόλη δε χωρούσε όλον αυτόν τον κόσμο. Έτσι, ο <span style="text-decoration: underline;">Προβλεπτής Βαρθολομαίος Μίνιο</span> (Minio) αποφάσισε να επεκταθεί η πόλη έξω από τα κάστρα της Ακροναυπλίας. Το <strong>1500</strong> οι
Η προέλευση της φράσης «αυτός χρωστάει της Μιχαλούς»
<p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Η προέλευση της φράσης «αυτός χρωστάει της Μιχαλούς»</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Ένα άρθρο του Ν. Σαραντάκου με το οποίο αμφισβητείται </strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>και η προέλευση της φράσης... </strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong><span style="color: #ff6600;">η Μιχαλού δεν ήταν ταβερνιάρισσα στο μετεπαναστατικό Ναύπλιο</span> </strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Διπλή η σημασία της φράσης;</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/03/1841-nafpio.jpg"><img class="aligncenter size-full wp-image-4797" title="1841-nafpio" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/03/1841-nafpio.jpg" alt="" width="389" height="254" /></a></p> <strong> </strong> <p style="text-align: justify;">Η φράση «αυτός χρωστάει της Μιχαλούς» σημαίνει ότι κάποιος δεν είναι στα καλά του, ότι είναι τρελός. Η φράση ακούγεται συχνά και στις μέρες μας. Ποια είναι όμως αυτή η Μιχαλού;</p> <p
Πανηγυρικός λόγος εις την 25η Μαρτίου 1847
<p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Πανηγυρικός λόγος εις την 25<sup>η</sup> Μαρτίου 1847</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Εκφωνηθείς εν Ναυπλίω</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Υπό του Κ. Χ. Παμπούκη*</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Γυμνασιάρχου Ναυπλίας</strong></span></p> <p style="text-align: left;"><a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/03/1821-25-MARTIOU.jpg"><img class="aligncenter size-full wp-image-4772" title="1821 25 MARTIOU" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/03/1821-25-MARTIOU.jpg" alt="" width="296" height="400" /></a></p> <blockquote>Η τότε Νομαρχία Αργολίδας και Κορινθίας λέγει τα εξής: «Προσεγγιζούσης της διατεταγμένης τελετής εις μνήμην της γνωστής ενδόξου 25 Μαρτίου, καθ’ ήν ετέθησαν τα θεμέλια των νυν αγαθών του Έλληνος, παρακαλούμεν υμάς, Κύριε Γυμνασιάρχα, όπως κατά την τελετήν εκφωνήσετε τον ανάλογον εις το ένδοξον θέμα ταύτης λόγον». «ΤΙ παράδοξος τι συμβολική σύμπτωσις διπλής πανηγύρεως ύπέρ της έλευθερίας το
Τ’ Ανάπλι και τα Κάστρα του (ΕΡΤ 1, 23.3.1986)
<p style="text-align: center;"><span style="color: #ff6600;"><strong>Η ταινία-ντοκιμαντέρ <em>Τ’ Ανάπλι και τα Κάστρα του</em></strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #ff6600;"><strong>του <a href="http://emiliusx.blogspot.gr" target="_blank">Βασίλη Πολύζου</a></strong></span></p> <p style="text-align: left;"><strong>ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ</strong> Η ταινία-ντοκιμαντέρ <strong><em>Τ’ Ανάπλι και τα Κάστρα του </em></strong>γυρίστηκε για λογαριασμό της εκπομπής <strong><em>Ελλάδα δεν</em></strong> <strong><em>είναι μόνο η Αθήνα</em></strong> και προβλήθηκε από την ΕΡΤ-1 στις 23 Μαρτίου 1986, σαν ένα είδος επετειακού αφιερώματος στη γιορτή της 25<sup>ης</sup> Μαρτίου ̇αν και η πρόθεση τόσο του φίλου σκηνοθέτη, του Κώστα Φωτόπουλου, που είχε εξ απαλών ονύχων έναν ιδιαίτερο σύνδεσμο με την πόλη αυτή, όσο και η δική μου, όταν ανέλαβα το σενάριο, ήταν να δούμε το Ναύπλιο μέσα σε ένα ευρύτερο ιστορικό, αλλά και ενορατικό
Ήθη και έθιμα από τις Απόκριες εκ του νομού Αργολίδος
<p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Ήθη και έθιμα από τις Απόκριες εκ του νομού Αργολίδος.</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><span style="color: #808000;"><strong>Λαογραφική εργασία – 1968</strong></span></p> <p style="text-align: center;"><a href="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/03/kyra-sarakosti.jpg"><img class="aligncenter wp-image-4761" title="kyra sarakosti" src="https://www.cityofnafplio.com/wp-content/uploads/2013/03/kyra-sarakosti.jpg" alt="" width="437" height="480" /></a></p> <p style="text-align: justify;"><strong> </strong></p> <p style="text-align: justify;"><strong>Περίοδος των Αποκρέω</strong></p> <p style="text-align: justify;">Καθ’ όλην την περίοδον των Αποκρέω και ιδιαιτέρως την πρώτην Κυριακήν και Καθαράν Δευτέρα εγένοντο τα εξής:</p> <p style="text-align: justify;">Παλαιότερον συμφωνούσαν οι γείτονες και εμαζεύοντο εις το σπίτι ενός εκ των συμμετεχόντων εις την συμφωνία γειτόνων και συνέτρωγον τα φαγητά των ευχόμενοι «καλές αποκριές». Τελειώνοντας το φαγητό άρχιζαν το τραγούδι δια του στόματος κυρίως, και δια του γραμμοφώνου ή και